“El que ha estat més especial ha estat compartir aquest or amb gent que ha crescut esportivament amb mi: el Ferran Solé, el David Balaguer o el Gonzalo Pérez de Vargas.”

El jugador del Fraikin BM Granollers ha aconseguit aquest gener l’or a l'EHF Euro Croàcia 2018 amb la selecció espanyola de Jordi Ribera. Ha fet un europeu excepcional, tot i les molèsties a l'esquena, marcant 20 gols i acabant la competició amb un 95% d'efectivitat. A més, no ha aconseguit aquest èxit sol: ho ha fet amb els exBMG Toni Garcia, Joan Cañellas i Ferran Solé.

Una competició: La Velux Champions League, a nivell de club, i els Jocs Olímpics amb el combinat estatal.

Una selecció: Noruega.

Un jugador històric: Dragan Škrbić

Un jugador en actiu: Bjarte Myrhol

Què suposa per a tu aquest títol?

Aquest or és l'èxit més gran que he aconseguit a la meva vida. Ha estat un campionat d’alts i baixos, de molta eufòria, de perdre partits… Jo crec que la final en si va ser el resum de tot el campionat: al final vam solucionar el marcador en contra i vam guanyar. En començar l’europeu no ens ho imaginàvem, però amb la filosofia d’anar partit i partit i creure en l’equip ho hem aconseguit finalment. El que ha estat més especial ha estat compartir aquest or amb gent que ha crescut esportivament amb mi: el Ferran Solé, el David Balaguer o el Gonzalo Pérez de Vargas.

Com us complementeu tu i el Julen Aguinagalde?

És molt positiu per a l’equip que hi hagi dos pivots que puguin jugar de manera diferent. Les defenses estaven acostumades a veure només un tipus de pivot, i hem pogut trencar els esquemes. El Julen és un jugador més estàtic i amb molta qualitat i jo, per contra, em moc més pels forats: la combinació aquesta és molt positiva per l’equip, que ha demostrat ser totalment versàtil.

Quin jugador de la selecció és capaç de fer-te l’assistència perfecta?

És complicat… Fins fa un any i mig, els mundials i els europeus els veia per la televisió —de fet els he vist més a la televisió que en directe—. Ara en canvi, jugar amb jugadors com el Raul Entrerrios, el Dani Sarmiento o l’Eduardo Gurbindo és molt fàcil: treballem tots col·lectivament. També m’ha ajudat molt conèixer la forma de jugar del Ferran Solé.

Com exportaràs aquest èxit al club?

Ens hem de quedar amb la filosofia que hem tingut en aquest europeu: no existia res més enllà del següent partit. Teníem l’objectiu de fer un grup molt compacte, on pogués participar tothom al màxim. També és molt important creure en el jugador que tens al costat i recolzar-te. Al Fraikin necessitem més que mai ser una pinya perquè ens venen dos mesos i mig de jugar cada dos dies. Si confiem i creiem en el company que hi ha al costat ens anirà molt millor.

banner-festesoci2018-CAT