El Club BM Granollers, fermament compromès amb la seva identitat formativa en matèria esportiva que l'ha fet esdevenir una de les referències en l'àmbit estatal i europeu, assumeix també la seva responsabilitat en la formació dels esportistes en l'àmbit educatiu i personal. Ho fa per mitjà de la transmissió d'una sèrie de valors i l'encesa de diverses iniciatives com Handball 4 Dual Careers (H4DC) que permet la col·laboració amb organismes claus.

H4DC és un projecte emparat dins el programa de col·laboració a l'educació, a la joventut i a l'esport de la Unió Europea Erasmus+ i s'alinea amb un dels objectius principals d'aquesta: promoure i donar suport a l'esport i a la doble carrera dels esportistes.

Des del seu inici el gener del 2017, H4DC crea una nova plataforma de col·laboració entre clubs, federacions, entitats educatives i representants empresarials, per tal de donar un major suport en matèria educativa i personal als talents esportius, tenint en compte les seves realitats, aptituds, referències i aspiracions.

Participants:

• Club Balonmano Granollers (Espanya)
• Club FENIX Toulouse (França)
• IK Sävehof (Suècia)
• European Handball Federation (Àustria)
• Amsterdam University of Applied Sciences (Països Baixos)
• Federation of Sporting Goods Industry (Bèlgica)

Objectius:

1. Concebre un Servei de suport a la Carrera Dual en un club que comprèn la sensibilització, formació i orientació individual dels i les joves que en formen part.
2. Provar, supervisar i avaluar la metodologia amb 120 jugadors a través d'accions pilot i activitats a realitzar als clubs participants.
3. Extreure conclusions a partir de les accions pilots i elaborar un informe de recomanacions de política, transferible a qualsevol club d'handbol o club esportiu interessat.

H4DC Academy

Al llarg del segon any del projecte H4DC, s'està posant a prova l'H4DC Academy, el programa de Servei de suport a l'esportista dissenyat a partir dels estudis realitzats per l'Amsterdam University of Applied Sciendes (AUAS) al llarg del 2017 als tres clubs d'handbol participants.

H4DC Academy prova el model concebut per mitjà de diferents activitats, tallers i xerrades dirigits als talents esportius i entrenadors dels clubs. Contempla també la inserció de nous perfils i rols professionalitzats dins les mateixes estructures dels clubs amb l'objectiu de donar un major suport als i les joves participants a l'hora de sobreposar-se a les dificultats que poden sorgir al compaginar els estudis i/o vida laboral amb la pràctica de l'esport d'alt nivell.

Amb la creació d'aquest nou servei es vol apropar i crear noves relacions de treball amb diferents actors, al marge de l'àmbit esportiu, que prenen part important en l'educació i posterior vida laboral dels talents esportius com són familiars, instituts, universitats, empreses i institucions governamentals. La intenció és que aquest servei esdevingui part definitiva del club un cop el projecte europeu Handball 4 Dual Careers s'acabi el juny del 2019.

Segueix-nos!

Segueix l'evolución del projecte H4DC visitant la seva pàgina web, a través de les xarxes socials de Facebook, Twitter, Instagram, i LinkedIn o subscrivint-te al butlletí trimestral.

Banner InferiorcatCAT