Jose Luis Villanueva, l'entrenador del KH-7 BM Granollers donant instruccions a les seves jugadores

José Luis Villanueva fa un balanç de les primeres deu jornades de la Liga Loterías abans de reprendre la competició al Palau el 9 de gener

L'entrenador del KH-7 BM Granollers analitza les deu primeres jornades de la Liga Loterías Balonmano Femenino en la segona temporada del l'equip a la màxima categoria estatal. Les vallesanes són vuitenes a la classificació amb deu punts, sis més que l'any passat a aquestes alçades. La competició en reprendrà al 9 de gener al Palau d'Esports davant l'Elche Mustang. A banda del repte de la Divisió d'Honor Femenina, el grup també té el repte d'aconseguir participar de la fase final de la Copa de la Reina per segona vegada consecutiva, però abans haurà de superar una eliminatòria al Palau de la qual encara no se sap el rival.

Jose Luis Villanueva, durant un partitDeu punts en deu partits. Què destacaries del que portem de lliga fins ara?

La concordança entre el treball que s'està fent i els resultats que s'estan assolint, i també la tranquil·litat de saber que hem jugat la majoria de partits de la nostra lliga a casa. No podem llençar les campanes al vol perquè, a la segona volta, aquests partits els hem de jugar fora, i amb això hem d'anar molt en compte. També haurem de veure com evoluciona el tema de les lesions aquests propers mesos.

Com s'han adaptat les noves incorporacions d'aquesta temporada?

Hi ha hagut de tot, gent que s'ha acoblat molt bé i gent que va començar bé i que després ha patit una petita davallada. Tot entra dins la normalitat: són molts canvis que els proposem quan arriben aquí, tant de model de joc com a nivell individual. Creiem que en algun cas hem vist jugadores molt endollades des del primer moment i altres que progressivament han anat entrant dins la modalitat que nosaltres els proposem. En qualsevol cas, creiem que hi ha jugadores que encara poden donar més, però estem molt molt contents de totes elles.

Com veus l'estat d'ànim de les jugadores?

La veritat és que molt bé, sobretot perquè creiem que són conscients del seu treball. Estant esforçant-se molt als entrenaments i s'estan assolint molts dels objectius parcials que els plantegem. Estan bé perquè veuen com creix el grup, com les fites esportives que els proposem els aporten molt al seu dia a dia, i les veiem amb un grau de maduresa més alt que el de l'any passat, com no podia ser d'una altra manera: és el seu segon any a la màxima categoria. Individualment les veiem créixer dia a dia, veiem com treballen per rendir més, per estar millor a cada entrenament i a cada partit. Això ens dóna l'esperança d'estar construint un grup cada vegada més conscient d'on està: a l'alt rendiment femení, a la màxima categoria de l'handbol estatal. Les veiem tranquil·les, conscients, responsables, gens confiades i treballant dia a dia, i això ens anima a fer-ho cada vegada millor.

Jose Luis Villanueva i Robert Cuesta, els dos tècnics del KH-7 BM GranollersDesprés d'aquestes jornades, quin és l'objectiu de l'equip de cara a final de temporada?

L'objectiu abans de començar ja era donar un pas més endavant, pujar un esglaó. Estem en fase d'assolir aquest objectiu primari que teníem al iniciar la temporada, però no està sent fàcil, costa molt, cada equip vol guanyar, vol competir, i nosaltres també. De moment, estem molt contents d'aquest grapat de punts de portem fins ara. Hem jugat molts partits de la nostra lliga a casa i crec que hem tret dos punts importantíssims a València, davant un equip que té molt més bagatge que nosaltres a la DHF, i dos punts més a Lleó. Estem camí d'assolir aquests 16 punts que valorem de tranquil·litat, però no ens volem aturar aquí, i no volem que només apuntem a l'objectiu de la permanència: també volem competir amb els equips més grans, els que tenen més pressupost que nosaltres, que tenen jugadores amb més experiència que nosaltres. Estem treballant per a que les jugadores assumeixin que estan capacitades tècnicament i tàctica per lluitar amb gent que té un bagatge més gran que elles. En això estem: si assolim prematurament els 16 punts, no ens aturarem aquí. Tenim una segona fase complicada i no serà fàcil, no ens podem relaxar. El que ens importa és el treball diari.

Aviat jugareu l'eliminatòria de la Copa de la Reina, tot i que no se sap encara el rival...

Depenem del sorteig. Jugarem contra un dels equips que van acabar entre els vuit primers l'any passat, però la bona notícia és que jugarem a casa i intentarem donar-ho tot. Sabem que és un partit en què el premi és molt gran, però també és cert que dependrà molt de rival que ens toqui. En aquests moments hi ha equips que estan a un nivell molt elevat i ens complicarien les coses, conjunts que estan possiblement en un estat de forma molt per sobre del que nosaltres podem afrontar en aquest moment. Això no vol dir que no sortim a donar-ho tot i a intentar jugar de tu a tu, però tots som conscients de la dificultat que et toqui un rival d'aquestes característiques.

Com afronteu el proper partit de la Liga Loterías davant l'Elche Mustang?

Influeixen moltes coses: el retorn a la competició serà amb un partit important, complicat, davant un rival molt necessitat que recupera a jugadores molt importants. No serà fàcil. Tornar a jugar després de tants dies costarà, i a més en aquest partit ens hi juguem molt, i les jugadores en són conscients. Nosaltres sabem que, si guanyem, farem un pas importantíssim cap a la salvació definitiva. Serà un partit de molts nervis.

El proper partit de la Liga Loterías es jugarà dissabte 9 de gener a les 17h al Palau d'Esports de Granollers davant l'Elche Mustang. No hi faltis!

Ariadna Cañameras

Equip de comunicació del BM Granollers