L'Infantil Femení celebrant el Campionat de Catalunya

Sandra Tomás, entrenadora del Infantil Femení, explica les sensacions de l’equip durant la temporada després de proclamar-se campiones de Catalunya i ens apropa una mica a les joves vallesanes, que disputaran els Sectors per lluitar pel Campionat d’Espanya.

-Pots fer una valoració de l'equip ara que us heu proclamat campiones de Catalunya?

Després del moment d’eufòria de la final, d’assaborir el títol i de desconnectar durant les vacances de Pasqua, agafem el final de temporada amb moltes ganes. La clau d’aquest equip és la perseverança. Tenim ganes de més, sabem que el que hem aconseguit és important, però no volem quedar-nos mirant el que passa fins al final. Tenim ganes de donar guerra!

-Quins eren els objectius que l'equip es va marcar a principi de temporada? Creus que estan assolits?

L’Infantil Femení ha tingut dos inicis de temporada, per motius acadèmics vaig estar fora 4 mesos i la Sandra Pérez, entrenadora del Cadet Femení, es va fer càrrec dels dos equips. Una vegada tot va tornar al seu lloc, ens vam reunir amb les nenes i ens vam posar com a objectiu principal quedar entre els 4 millors equips de Catalunya. Amb aquest objectiu en ment tant tècniques com jugadores sabíem que el nivell d’exigència i de treball havia de ser més alt, ens vam posar les piles i mica en mica anàvem pujant esglaons a la classificació. Com a entrenadora puc dir que els objectius esportius s’han assolit, no només amb el Campionat de Catalunya, sinó també amb la primera posició a la classificació de la Lliga regular, que segons la meva opinió és on es reflexa el treball diari.

-A partir d'ara, què li espera al Infantil Femení per acabar d'arrodonir la temporada?

Treball, treball i més treball. En menys d’un més disputarem els Sectors d’Espanya i, si per lluitar pel Campionat de Catalunya vam haver de marcar objectius per poder arribar-hi, sense cap dubte haurem de fer-ho ara. Aquesta vegada, però, partim amb dos punts a favor: jugar a casa i la confiança que ha agafat l’equip, conscient que res està fet, però que saben fer bé les coses. A partir d’ara tot es qüestió de ganes, sacrifici i il·lusió, per part seva i per part del cos tècnic.

-Quins són els punts fort de les noies com a equip? I quins creus que han estat els aspectes que més els hi ha costat per tirant endavant durant tota la temporada?

Començaré pels aspectes que més els hi ha costat més. Principalment, el valor de cada partit, la confiança en un mateix i la competitivitat durant els 50 minuts del partit. Durant la Lliga em tingut els nostres alts i baixos, no hem sabut valorar a temps partits dolents on se’ns han escapat punts o potser, donar-li massa importància els hi ha jugat en contra, però per això hem estat les entrenadores per donar-li la volta i motivar-les a continuar. Aquestes alçades les noies saben que no ens podem permetre perdre minuts durant el partit per estar desconcentrades.

El que ens ha afavorit a l’hora de la veritat ha sigut el joc en equip. El no dependre només d’una jugadora per guanyar un partit. Hi ha jugadores que tècnicament poden ser millor que altres, però com a entrenadora i com a jugadora desprès de tants anys he après que un jugador excepcional pot guanyar un partit, però un equip guanya campionats. En aquest aspecte, les nenes ens ho han posat fàcil, són excel·lents esportistes i al final han entès que sigui de la posició que sigui i dels minuts que tinguin s’han de buidar dins la pista.

-Esperàveu arribar fins aquí? Com encareu la temporada vinent després del bon paper aconseguit aquest any?

Quan en Carlos Viver, Coordinador dels equips femenins del BM Granollers, em va donar l’oportunitat de portar l’equip durant aquesta temporada, ho tenia bastant clar: aquest conjunt de jugadores tenia, té i tindrà molt potencial. Totes les persones que formen part de l’equip, jugadores, tècnics i pares hem sigut conscients d’això. Tot i així, crec que per molt “esperar” arribar fins on hem arribat la satisfacció d’haver pogut assolir aquest objectiu és màxima.

De cara a l’any que ve, totes les jugadores seran de primer any. Normalment un equip de primer any tracta de treballar per mantenir la categoria, millorar tècnicament per poder lluitar per les posicions més altes de la categoria l’any següent. Crec que aquesta generació no només treballarà per aconseguir-ho, crec que l’any que ve també tindrem un Cadet Femení a la part alta. Si més no, ho donarem tot per ser-hi.

Mireia Portabella

Equip de Comunicació del BM Granollers