Quatre equips del BM Granollers van disputar el passat cap de setmana el Top4 Catalunya i van aconseguir classificar-se pel Campionat d'Espanya. El Cadet A, va aixecar la copa de campió de Catalunya, mentre que el Juvenil Femení i l'Infantil A van quedar tercers aconseguint un bitllet per accedir a la competició nacional. Per últim, el Juvenil Atlètic Femení també es va proclamar campió del Top4 de Primera Catalana.

El Cadet A, campions de Catalunya i cap al Campionat d'Espanya

Després de finalitzar la segona fase de la Lliga Catalana Cadet en primera posició, l'equip de Bernat Barbany afrontava el Campionat de Catalunya amb confiança i il·lusió de poder comptar amb la possibilitat de revalidar el títol. La bona trajectòria i els resultats obtinguts en competició els feia arribar amb l'etiqueta de favorits fet que acostuma a afegir pressió als joves granollerins, però tot i aquest handicap, el grup va saber gestionar-ho a la perfecció i combatre cada partit.

Dissabte a les 11h l'equip va debutar a la competició en la primera semifinal davant l'UE Sarrià. Tot i la igualtat al marcador als primers minuts (Min. 15, 7-7), un increment de la intensitat defensiva va permetre marcar al contraatac i agafar les primeres diferències que, amb el pas dels minuts van anar en augment arribant, així, al final del partit amb la màxima diferència al marcador (37-24). L'entrenador de l'equip, Bernat Barbany, explica com l'equip va viure l'apassionant final contra el FC Barcelona donat que ell partit no va decebre a ningú i es va viure amb gran intensitat tant a la pista com a la grada "les primeres avantatges les va agafar el FC Barcelona gràcies a un bon contraatac però, un cop superats els primers minuts i abandonats els nervis, vam aconseguir estabilitzar el nostre atac i millorar en la intensitat defensiva. La segona part va ser molt igualada. Poc a poc el FC Barcelona ens anava retallant la diferència fins al minut 20 que es van apropar a tan sols un gol (25-24). Però just en aquest moment, l'equip lluny de posar-se nerviós, va demostrar caràcter i amb un parcial final de 6-2 va aconseguir la victòria (31-26)".

Les sensacions de l'equip són més que bones. Guanyar el Campionat de Catalunya els ha donat forces per afrontar el que resta de temporada amb encara títols en joc MiniCopa del Rei Cadet a Pamplona (2,3 i 4 de maig), el sector del campionat d'Espanya (16, 17 i 18 de maig) i en cas de classificar-nos, la Fase Final del Campionat d'Espanya (Del 28 de maig a l'1 de Juny). Sens dubte l'equip de Barbany s'hi deixarà la pell per seguir sumant éxits " És un equip amb el que s'hi pot confiar. A l'hora de la veritat, som capaços de competir de manera eficaç siguin quines siguin les condicions" explica el técnic.

IMG 0277

Les Juvenils van acabar terceres al Top4 i es classifiquen pel Campionat d'Espanya

Les juvenils del BM Granollers, entrenades per Josep Quirós, també jugaven el seu particular Top4. Les joves vallesanes afrontaven el campionat amb il·lusió tot i que eren conscients de que era una fita difícil. Terceres a la lliga regular, les de Quirós s'enfrontaven al Oar Gracia, de Sabadell, en semifinals el passat dissabte. L'objectiu principal de l'equip, a priori, ja era quedar en una de les tres primeres places del Top4, que els donaria accés al Campionat d'Espanya. El primer pas, doncs, van ser aquestes semifinals contra l'equip sabadellenc en les que, les joves del BM Granollers, no van poder guanyar (32-25) "l'equip va jugar molt bé. Vam remuntar un 1 a 6 inicial, però l'esforç de la primera part ens va passar factura a la segona meitat i no vam aconseguir la victòria", explica Quirós. Les juvenils, per això, no van desaprofitar la segona oportunitat per arribar al Campionat estatal, i van superar a l'Amposta diumenge en el partit per aconseguir el tercer lloc del Top4 (31-28) "vam encarrilar el partit molt bé. A la mitja part guanyávem de 10 i vem acabar amb un resultat favorable de +3".

Tot i els alts i baixos que l'equip ha patit durant tota la temporada, les Juvenils han complert els objectius que es van proposar abans de començar: arribar al Campionat d'Espanya. Les vallesanes disputaran aquesta fase sent amfitriones i es veuran les cares amb les Maristas d'Aragó, les Romade de Canaries i les Elgoibar del País Basc "és un grup que convida a somiar en poder aconseguir jugar la fase final del Campionat nacional per segona vegada consecutiva". Tot i això, les joves de Quirós es troben actualment disputant la Copa, objectiu en el que estan molt concentrades segons el seu entrenador "ja hem guanyat un dels dos partits que dóna accés a les semifinals, precisament contra l'equip que ens va eliminar al Top4 aquest passat cap de setmana".

quiros

L'infantil A, a pel seu principal objectiu: Campionat d'Espanya

L'infantil A del BM Granollers també va disputar el seu particular Top4 el passat cap de setmana a La Roca del Vallés. Tal com ja va explicar David Ginesta en la prèvia, els joves vallesans tenien ganes de demostrar la línia ascendent que l'equip portava i el bon treball realitzat fins aquest moment. El repte dels joves era, no obstant, superar al FC Barcelona a la semifinal "el partit no ens va sortir del tot bé. Ens hagués agradat estar més encertats", explica el seu entrenador Ginesta. Va ser un cop fort pels joves granollerins caure derrotats a les semifinals però els vallesans van saber aixecar el cap "vam lluitar en el partit pel tercer i quart lloc i vam aconseguir classificar-nos pel Campionat d'Espanya. En general, podem dir que no estem contents perquè podriem haver fet més, però ens quedem en que ho vam donar tot a la pista". Ginesta per això té clar que la temporada encara no està finiquitada i que queda temps per demostrar que són forts "encara és molt aviat per valorar les sensacions dels resultats obtinguts aquesta campanya". A partir d'ara, l'Infantil A seguirà treballant com fins ara de cara a preparar el Campionat d'Espanya "intentarem classificar-nos per la fase final del campionat estatal".

El Juvenil Atlètic Femení, Campió del Top4 de Primera Catalana

Un altre dels equips que va disputar un Top 4 va ser el Juvenil Femení Atletic dirigit per Joan Estapé. Les joves granollerines l'afrontaven amb molta il.lusió ja que per a elles formar part del Top4 de Primera Catalana ja ha sigut tot un premi i un objectiu assolit "la motivació era molt gran i l'equip va respondre de la millor manera possible", explica Estapé. L'esforç, la lluita i l'orgull propi de l'equip van dur a les joves vallesanes a guanyar la final davant el Sant Joan Despí (27 a 24). El primer pas, per això, va ser la semifinal disputada davant l'Handbol Canovelles "vam anar a remolc durant tota la primera part i fins al tram final no vam aconseguir donar la volta al marcador". Però les noies d'Estapé van treure l'orgull a la segona meitat "a partit del minut 40 ja es va decantar el marcador a favor nostre". Un cop superat aquest primer repte, les vallesanes es plantaven a la final sabent que no seria fàcil i que haurien de lluitar fins al final "va ser un partit molt dur. Vam començar un pèl desconcentrades, però vam aconseguir capgirar el partit". Les joves del Juvenil Atlètic no van tenir les coses fàcils. Van anar per darrera al marcador durant tota la primera meitat, però al minut 25 de joc van ser capaces de posar-se per davant a l'electrònic i marxar al descans amb un clar avantage per afrontar una segona part complicada. Al minut 40, les granollerines havien perdut la renda aconseguida moment en el que Estapé va parar el temps "a partir d'aquí dues decisions arbitrals van marcar el què faltava de partit. Dues vermelles en una mateixa acció ens va suposar perdre el control del matx". Però quan semblava que tot es girava d'esquena, l'equip va treure pit i confiança i va saber tirar endavant per endur-se el Campionat de Catalunya.

La satisfacció pel resultat obtingut és palpable i és que l'equip va jugar com a tal i després de l'esforç dut a terme dia rere dia la recompensa per al grup és l'assoliment dels objectius marcats a l'inici de la temporada "l'objectiu principal ja està assolit però ara anirem a per totes a la copa, a disfrutar-la i a guanyar-la" explica el técnic vallesà. A banda dels reptes inminents com la Granollers Cup on el grup vol fer un bon paper, l'equip ja té la mirada posada en la temporada vinent.

Laura Lanau i Mireia Portabella
Equip de Comunicació del BM Granollers