El KH-7 BM Granollers abans de jugar un partit | Foto: Xavier Solanas

L'equip vallesà rep dissabte a les 17h al Palau d'Esports al Mecalia Atlético Guardés, un conjunt que lluita pel títol de lliga i que està replet de grans jugadores

El KH-7 BM Granollers tindrà dissabte un repte complicat: el Mecalia Atlético Guardés és un dels millors equips de la Divisió d'Honor Femenina. Tot que s'ha despenjat de la lluita pel títol de lliga, l'equip gallec segueix sent un dels més potents del campionat. D'altra banda, el conjunt que dirigeixen Jose Luis Villanueva i Robert Cuesta podria aconseguir aquesta jornada la permanència matemàtica. Hi ha dues opcions: guanyar al Palau d'Esports o, en cas de derrota, esperar que ni el Vivelafruta.com Esportiu Castelldefels ni l'Adesal Córdoba puntuin en els seus respectius enfrontaments. Cal tenir en compte que les vallesanes tenen al golaverage guanyat a ambdues esquadres.

Davant, però, estarà el Mecalia Atlético Guardés, un equip d'una gran qualitat que compta amb gent de prestigi a la seva plantilla. Naiara Egozkue (94 gols) és internacional amb la selecció espanyola absoluta, i Nuria Benzal (57 gols) ho havia estat també durant molts anys. L'experiència d'aquestes esportistes combina amb la juventut de jugadores com Estela Doiro (105 gols) o Anthia Espiñeiro (36 gols), entre d'altres. A més, quatre joves angoleses, també internacionals, són figures clau dins del quadre visitant: Teresa Ferreira (28 gols), Liliana da Silva (38 gols), Juliana Machado (41 gols) i Isabel Wangimba (73 gols).

XSM 076Cal tenir en compte que l'equip técnic del Mecalia Atlético Guardés és el mateix que, en bona part, integra la selecció espanyola absoluta: Manu Etayo és el segon entrenador de les "Guerreras", i Noelia Oncina la delegada. Ambdós protagonistes han viscut des de dins bona part dels èxits de l'handbol femení espanyol.

Jose Luis Villanueva assegura que aquest partit "no és de la nostra lliga" i que l'bjectiu és "seguir aprenent en aquest tipus d'enfrontaments contra rivals molt superiors". El tècnic afegeix que "l'equip s'ha buidat per assolir aquesta situació privilegiada i arriba una mica exhaust a la part final, però puc assegurar que farà un últim esforç. Per això necessitem que l'afició ens segueixi recolzant en aquests dos últims partits a casa davant rivals complicadíssims". Dissabte a les 17h... tots al palau!

Ariadna Cañameras

Equip de comunicació del BM Granollers