Fotografia de Xavier Solanas

Des de començament de temporada, Pol Garcia, Jordi Montserrat, Eduard Font, Martí Pujadas i Jandro Pérez-Ortiz, jugadors de la casa des de ben petits, desenvolupen durant els partits del Fraikin BM Granollers tot el que té a veure amb l'espectacularitat del matx. Les presentacions, ambientacions musicals i joc de llums entre d'altres que vivim en cada un dels partits al Palau són gràcies a aquest grup de joves. Una iniciativa que portaven rumiant des de temps enrere i que finalment ha vist la llum durant la present temporada

Com valoreu la tasca feta fins al moment?
- En realitat això hauríem de preguntar-ho als espectadors, són ells qui ho han de valorar. Nosaltres volem crear una atmosfera especial a cada partit, que la gent vingui al Palau a gaudir de l'handbol i tot el que aquest esport representa. En aquest sentit la valoració és positiva, sembla que la gent gaudeix més de la presentació, de la música i del partit en general. Creiem que som al camí correcte però encara queda molta feina per fer i moltes idees per executar.

Com us va sorgir la idea?
- La idea no és nostra. Això es porta fent des de fa molts anys a altres països i esports. Un bon exemple en són els americans, pioners en l'espectacle que envolta als esdeveniments esportius. A la Bundesliga també hi ha molts clubs d'handbol que aposten per aportar un extra als seus espectadors.
Fa un bon grapat d'anys que aquí vam incorporar el que nosaltres anomenem "el showtime", ho fèiem a les finals de la Granollers Cup. Després de molta pràctica ens hem llançat i aquest any, per fi, ho hem introduït als partits del primer equip a la lliga Asobal. L'aposta del club en aquest sentit ha estat clau. Som conscients que disposem de recursos limitats respecte a clubs Alemanys o Americans però els hem d'exprimir per treure'n el màxim profit.

2014-03-21-CQuins són els objectius a curt termini?
- L'objectiu a curt termini és consolidar les accions que hem iniciat aquesta temporada, la presentació de l'equip i la música durant el partit. Un cop consolidades les podrem perfeccionar i introduir noves accions que encara facin més atractius els partits del Fraikin BM.Granollers.

Quin seria el projecte somiat (entorn BMG i entorn asobal)?
- Suposo que cadascú tindrà el seu...
Durant molt de temps s'anomenava a la lliga Asobal "la millor lliga del món", hi havia clubs amb diners, que dominaven a Europa i que fitxaven als millors jugadors del món. El problema és que en moltes ocasions els Richardson, Balic, Svenson i companyia jugaven a pavellons pràcticament buits. Si aleshores no vam aconseguir que la gent "consumís" handbol, tot i tenir als més grans a les pistes, és que no vam entendre el que demanava el públic. Amb la crisi se'ns planteja un nou escenari, una nova oportunitat per atraure a més gent, per oferir un producte que la gent vulgui consumir. La nostra aposta es tradueix en aconseguir una experiència complerta. Que venir als partits d'handbol a Granollers sigui molt més que 60 minuts en un rectangle de 40x20. Ha quedat demostrat que cal reinventar-se.

Per què creieu que és important que es mantinguin aquestes tasques?
- La consolidació de les tasques és fonamental per seguir creixent, per seguir incorporant idees que ens permetin assolir aquesta experiència complerta. Actualment estem buscant a gent que vulgui ajudar-nos i fer més gran aquest "showtime", joves o grans que creguin en aquest projecte i vulguin incorporar-se a l'equip. Així que si se'ns permet, aprofitarem aquesta entrevista per fer una crida a tothom que vulgui col·laborar perquè escrigui a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. o a través de les oficines del club els posaran en contacte amb nosaltres.

Entrevista realitzada per Meritxell Martin Reina
Equip de Comunicació del BM Granollers