El Cadet A, campió de la Mini Copa

EL Cadet A del BM Granollers, campió de la Mini Copa del Rei a Pamplona

Entrevista amb l'entrenador del Cadet A del BM Granollers, Bernat Barbany després de la gran temporada que l'equip està duent a terme.

El Cadet A de de Bernat Barbany es va proclamar campió de la Minicopa del Rei a Pamplona essent així el primer equip de la base granollerina que ho aconsegueix. El tècnic de l'equip destaca la passió i la competitivitat que corre per dins els jugadors i és precisament aquest afany de guanyar el que fa d'aquest equip gairebé imparable.

- Com valores els resultats obtinguts fins ara aquesta temporada?
De moment la valoració és molt positiva. El repte esportiu que ens vam plantejar per aquesta temporada era repetir els èxits aconseguits dos anys enrere en l'etapa infantil, és a dir, guanyar totes les competicions oficials (Campionat de Catalunya, Campionat d'Espanya i Copa Catalana). De moment anem pel bon camí i ja hem aconseguit revalidar el Campionat de Catalunya i guanyar per primera vegada la MiniCopa del Rei. En el proper mes de competició veurem si som capaços d'arrodonir la temporada amb el campionat d'Espanya i la Copa Catalana.

- Com resumiries l'actitud de l'equip davant d'aquests grans reptes?
L'Actitud dels jugadors és immillorable. Cadascú coneix el seu rol dins l'equip i "fem pinya" per aconseguir els nostres objectius.
Quan un equip s'acostuma a guanyar té el perill de relaxar-se en excés, però aquest jugadors m'han demostrat que segueixen amb les ganes intactes per demostrar ser els millors partit rere partit. Aquest és una dels factors d'èxit d'aquesta generació; som conscients del treball, l'esforç i el sacrifici diari. Com acostumem a dir al vestuari "Guanyem i sabem perquè guanyem"

"Som conscients del treball, l'esforç i el sacrifici diari"

- De quina manera has preparat i motivat l'equip partit rere partit?
La veritat és que no és gens fàcil mantenir la tensió, intensitat i motivació intactes durant tota la temporada, ja que en molts partits la diferència de potencial amb els rivals és molt gran. Ara bé, quan arriba l'hora de la veritat, no solen fallar i afronten els partits decisius al 100%. La competitivitat la porten dins i als tècnics no ens suposa un esforç extra motivar-los per un partit important.

- Quines han estat les claus per superar cada un dels partits?
Crec que hi ha dos factors determinants que ens fan ser un equip molt difícil de guanyar. Per una banda, la seguretat que tenim amb nosaltres mateixos, sabem què hem de fer, com ho hem de fer i el que s'espera de nosaltres. Som capaços de transformar la pressió afegida de ser els "favorits" amb seguretat, autoconfiança i decisió a la pista.
Per altra banda, la profunditat de plantilla i l'equilibri de jugadors que disposem, en permet una gran variabilitat tàctica, tant en atac com en defensa, que ens fa ser imprevisibles i ens dona la capacitat de canviar el ritme del partit en funció de qui jugui en cada moment.

- Com se sent l'equip i tu com a entrenador després de ser el primer cadet en aconseguir una MiniCopa?
Ens sentim molt orgullosos i privilegiats d'haver estat el primer equip del BM Granollers en aconseguir aquest títol. Érem conscients que aquest "regal" que ens havia fet el Divisió d'honor classificant-nos per la Final4 de la Copa del Rei, era una oportunitat que no podíem deixar escapar i l'equip va afrontar els 3 dies de competició amb molta il·lusió i ganes d'aconseguir el títol.

- Com prepareu els propers reptes?
No tenim temps a perdre. La setmana que ve (16, 17 i 18 de maig) juguem a Granollers la Fase sector davant el campió d'Aragó (Dominicos) el campió de Balears (Mata de Jonc) i el 3r classificat del Pais Valencià (Marni). Si aconseguim el 1r lloc, obtindrem l'accés a la fase final del Campionat d'Espanya (Última setmana de maig), és a dir en els propers 20 dies treballarem conscientment per arribar en plena forma i intentar aconseguir de nou el Campionat d'Espanya.

Laura Lanau

Equip de Comunicació del BM Granollers