El KH-7 BM Granollers ja és a punt per a jugar la Copa

Dissabte a les 17:00h el Palau d'Esports rebrà, per primera vegada a la història, la Copa de la Reina. Aquests vuitens de final seran a partit únic i el rival el BM Porriño.

La Copa de la Reina es juga al Palau d'Esports. La competició ha fet un canvi d'organització aquesta temporada: per primera vegada, es jugaran els vuitens de final, a partit únic, i els equips guanyadors jugaran la fase final del 20 al 22 de febrer (la seu encara està per concretar). Els vuit primers classificats de la Divisió d'Honor Femenina juguen contra els sis equips restants i els dos millors conjunts de la Divisió d'Honor Plata, que ja van disputar una fase prèvia. D'aquesta manera es dóna l'oportunitat a equips que no ocupen les posicions capdavanteres de la taula d'arribar a la fase final del torneig.

bmporrinogranollers1El rival del KH-7 Balonmano Granollers és el Balonmano Porriño, que ja es van enfrontar a la quarta jornada de la Divisió d'Honor amb victòria de les gallegues. Aquell partit, però, va tenir un ritme estrany: els deu primers minuts van condicionar la resta de l'enfrontament. El conjunt gallec, que va sortir molt endollat, va arribar a tenir un diferència a favor de fins a vuit gols (18-10, min 23), però l'equip que dirigeixen Villanueva i Cuesta va remuntar i es va col·locar a només un gol (22-21, min 51). Els últims instants, però, els va dominar el conjunt local i el resultat final va ser de 31-27 (pots llegir la crònica sencera del partit aquí).

El Balonmano Porriño és un equip que els últims anys ha estat a la meitat superior de la classificació de la DHF. Cal destacar la figura d'Anabel Mateo, una de les incorporacions d'aquest estiu, que va ser una de les màximes golejadores de la passada temporada fins que es va lesionar a l'últim tram de la lliga. D'altra banda, les germanes Dapena, que arribaven del Guardés, també són importants dins de l'equip que dirigeix Abel Estévez: de fet, Andrea és una de les màximes golejadores del grup. La que ha anotat en més ocasions, però, és Soraia Alexandra Vieira, amb 45 gols en deu jornades. Bárbara Cerqueira i Sarai Samartín també són una peça clau dins l'esquema del conjunt gallec.

Jose Luis Villanueva, tècnic del KH-7 Balonmano Granollers, assegura que "el fet que l'eliminatòria sigui a partit únic i a casa és el nostre punt fort. Serà un enfrontament complicat davant un equip amb experiència i amb molta potencialitat, però lluitarem com sempre. Som conscients, però, que els partits més importants són els de lliga".

Tot i la dificultat del rival, cal tenir en compte que l'eliminatòria és a partit únic i que es juga a casa: és una oportunitat, doncs, per a seguir fent història. Si les jugadores del KH-7 Balonmano Granollers guanyen aquest dissabte escriuran una pàgina més a la història del club. Cal omplir el Palau d'Esports... som-hi!

promoreina2

Ariadna Cañameras