Les vallesanes s'han quedat a les portes d ela permanència en una gran temporada

Xavi Pérez, l'entrenador, assegura que, tot i el descens, "la temporada ha estat fantàstica"

Atletic1"Jugar a Plata ha estat una experiència molt grata per nosaltres, tenint en compte que som un equip molt jove: hem pogut millorar esportivament i, sobretot, personalment"
. Belén Reche, la capitana del Femení Atlètic BM Granollers fa un bon balanç de l'estrena de l'equip a Divisió d'Honor Plata, malgrat que el final no ha estat el desitjat.

El conjunt que dirigeix Xavi Pérez tenia un repte: jugar a la segona categoria més important de l'handbol femení estatal. Tot i la dificultat, el Femení Atlètic s'ha quedat a les portes d'aconseguir la permanència a Plata, una lliga on les jugadores han donat el millor d'elles. "Jugar en una categoria superior ha suposat un gran canvi, sobretot pel que fa al joc i a la qualitat dels equips contrincants", afirma Belén Reche.

És per això que jugar a la Divisió d'Honor Plata no sempre ha estat fàcil. Segons Reche, "en molts moments ens ha suposat un esforç molt gran mantenir els ànims a dins la pista: no hem sabut tirar cap endavant quan havíem de ser un equip cohesionat i no baixar els braços, probablement per la falta d'experiència". En aquest sentit, Reche sentencia que tot acaba passant factura, i, "en determinades ocasions, no ens hem sentit recolzades per totes les parts que haurien d'haver estat implicades".

Un descens sempre és complicat d'assimilar. "Moralment ha significat un cop molt fort", apunta Reche, "ens hagués agradat moltíssim mantenir-nos". Però, tant la capitana com el tècnic, fan un balanç positiu de l'actuació del Femení Atlètic a la segona divisió més important d'handbol espanyol. "Ens quedem sobretot amb l'experiència viscuda, els bons moments que hem passat i amb l'aprenentatge que ens ha ofert la categoria", senyala Reche.

Ara, però, cal centrar-se en els nous objectius. Actualment, el Femení Atlètic està lluitant a la Copa Catalana amb l'objectiu de portar-la a Granollers. En el partit del dissabte, les vallesanes van golejar a l'Handbol Gavà (18-35). "Hem d'intentar gaudir del que queda de temporada i centrar-nos en guanyar la Copa", diu Belén Reche.

Aquest equip ha demostrat que té esperit de Plata. La seva lluita les ha mantingut amb opcions fins l'últim partit, i no era gens fàcil amb tots handicaps que suposava per a les jugadores disputar aquesta categoria. Segur que, aviat, les tornarem ben amunt!

Respon el tècnic, Xavier Pérez:

atletic3Què destaques d'aquesta temporada?

Ha estat fantàstica, tot i el descens. Tenim un equip molt jove i hem lluitat fins el darrer partit per salvar la categoria, contra equips que porten molts anys a Plata i que tenen jugadores amb molta experiència. Les noies han demostrat que poden jugar perfectament en aquesta categoria; és una llàstima que al final no ho hem pogut consolidar. Aquesta manca d'experiència ens ha passat factura en alguns partits.

Què ha significat per a vosaltres jugar a Plata?

Crec que per un club com el Balonmano Granollers tenir un equip a Plata és molt important per anar formant jugadores que pugin pujar al primer equip. Tot i que és evident que estem dins de l'última etapa de formació, com més competitiva sigui la categoria en què juguem, més s'hauran d'esforçar les noies, fent que la seva evolució sigui més important.

Què ha significat el descens?

Significa un petit pas enrere, però esperem que ben aviat puguem tornar a gaudir d'aquesta categoria. Mai se sap, potser és ben aviat. Seguirem treballant per tornar a tenir un equip a Plata.

Què ha estat el més difícil?

L'adaptació a la categoria, a la seva velocitat i duresa.

Amb què us quedeu?

Amb les ganes, la il·lusió i el compromís d'un grup de noies que han lluitat contra la seva inexperiència a la categoria, però que han deixat mostres de que hi poden ser perfectament. Vull agrair a les noies públicament la temporada tan divertida que hem passat i que m'ha servit per créixer com entrenador. Estic orgullós de tot el que aquest equip ha aconseguit.

Quins nous objectius té l'equip?

Actualment, jugar la Copa i intentar arribar el més lluny possible. Hem de començar a mirar cap a la temporada vinent i intentar, si és possible, poder tornar a jugar a Plata la temporada vinent (si s'amplia la categoria o algun equip renuncia).

Coneix el Femení Atlètic: http://bit.ly/1NvGsQ2

Consulta els últims resultats: http://bit.ly/1Vzhfqv