Villanueva destaca la gran primera volta del KH-7 BM Granollers

El tècnic del KH-7 BM Granollers fa una valoració de la segona temporada de l'equip en l'elit de l'handbol femení

04villanuevaEl KH-7 BM Granollers ha acabat una altra temporada més a la Divisió d'Honor Femenina amb el seu principal objectiu complert: aconseguir la permanència. Aquest any l'acaba en la mateixa posició que l'anterior (12ª), encara que sumant tres punts més. Això sí: a la primera volta van aconseguir dos terços del total de punts acumulats (12 de 18).

L'entrenador de l'equip, José Luis Villanueva, fa balanç de la temporada en tots els aspectes i valora com podria ser la següent.

Quina valoració fas de la temporada?

Molt bona. Hem crescut en tots els nivells, hem avançat dins de la pròpia Divisió d'Honor Femenina, hem millorat el nostre rendiment a la classificació: encara que haguem acabat ne la mateixa posició que en la passada temporada, hem millorat en punts. També comptem amb més gols a favor, hem reduït el nombre de gols en contra i hem estat capaces de guanyar a equips amb pressupostos tremendament superiors al nostre. Hem fet una primera volta escandalosament bona.

Què ha passat en la segona part de la temporada?

Hem pressionat molt al grup per aconseguir la salvació el més aviat possible. La vàrem assolir al febrer (encara que no matemàticament), i es va produir una davallada. Entenem que hem espremut molt al grup des del principi per aconseguir el nostre objectiu prioritari. Però cal fer un compendi de les dues voltes, i podem dir que la temporada de l'equip ha estat grandiosa.

02villanueva

Hi ha hagut també derrotes contra equips que ja estaven descendits, com el Zarautz...

La gent ha vist el nostre estil de joc, com l'equip s'ha propugnat en cada partit que hem disputat i com hem intentat competir, encara que evidentment amb menys encert en aquesta segona volta. Però el grup ha estat recognoscible amb la seva filosofia de joc i ha estat lluitant en cadascun dels partits. És impossible que es taqui una trajectòria tan immaculada que tenim des del quatre d'agost.

I les lesions aquesta temporada?

En tot aquest temps no ens heu escoltat queixar-nos de lesions o absències, encara que s'han produït. Al contrari: hem intentat valorar el que teníem, tirar de la nostra pedrera. Hem seguit treballant, de forma brava, per créixer dins d'una lliga on encara som un equip inexpert.

Què ha estat el millor d'aquesta temporada?

Hem tingut un grup molt seriós, molt professional des de la primera setmana d'agost. El grup ha entès on som, com es juga a la Divisió d'Honor i com s'ha de viure per poder participar en aquesta competició, amb aquest status d'amateurisme. Com he fet de forma reiterada durant tota la temporada, vull felicitar a les jugadores per tot l'esforç que han desenvolupat, per haver competit en tots i cadascun dels partits, i vull encoratjar-les a seguir en aquesta línia de progressió per continuar encaixant l'handbol femení dins de Granollers i de l'entitat.

I el pitjor?

No hi ha pitjor. Hi ha moments dolents, com en tots els equips i en totes les temporades. Moments en els quals toca fer eleccions esportives, prendre decisions que de vegades no són del tot compartides. Però, en qualsevol cas, els moments de les lesions són els més complicats: el pas pel quiròfan de Lorena, la malaltia de Maricet i alguna qüestió més d'aquest tipus, ens impacten. Quan treballem dia a dia amb les jugadores, és dur no veure-les jugar.

Quin partit recordaràs amb especial il·lusió?

06villanueva

Hi ha uns quants... Potser la victòria davant l'Aula: era una espineta clavada, del millor de la Liga Loterías. En els partits que havíem disputat anteriorment ens havia tret del camp... i vam aconseguir guanyar-lo. Molt bé, a més. Amb molts arguments, els nostres arguments. És un rival molt complex i un mirall on mirar-se. Però hem fet altres grans partits: hem guanyat a Guardés, Porriño, enfrontaments molt importants contra equips de dalt, i en uns altres hem estat molt a prop.

Amb quines tres paraules definiries l'equip?

Hem continuat somiant. Era el que volíem. El slogan de sortida del primer any va ser 'Tenim un somni', el d'aquest any ha estat 'Seguim somiant' i l'equip ho ha fet des del primer moment. Aquest ha estat un grup de somiadores que ho han intentat fer amb un enorme professionalisme, redreça i amb ganes de dibuixar il·lusió en les cares de la gent.

Què significa per a tu entrenar aquest equip?

Ho he reconegut sempre: sóc un enamorat de l'handbol femení. És passió, és l'essència del nostre esport. Entrenar aquest equip i fer-ho a la meva casa, on he crescut durant anys i on se'm va acollir ja en una primera etapa, és especial. Poder-ho fer a Catalunya, on crec que un projecte de rendiment és absolutament viable en les condicions que el club està pactant, és una de les millors situacions que em podia passar. He tingut possibilitats de fer-ho en altres llocs, però com a casa enlloc.

07villanueva

L'handbol femení cada vegada té més pes a Granollers.

Estem en un excel·lent escenari: Granollers pot encara millorar les seves prestacions a l'handbol femení, però en dos anys ha demostrat molt d'això. Esperem que segueixi creixent en aquesta situació.

Com has vist a l'afició en aquesta segona temporada en l'elit?

Crec que a poc a poc comença a entendre la diferència entre l'handbol masculí i femení, com es desenvolupa i com es juga. El Palau ha estat molt bé amb l'equip: en la segona volta ha entès l'esforç que es va fer en la primera part de la temporada. La gent ha estat respectuosa en els partits que hem perdut i ens ha recolzat molt. Ha valorat tot l'esforç de l'equip i ho ha agraït al grup. Ha entès en quin context ens movem: sap que és un grup amateur, amb totes les connotacions que això comporta. L'any passat va estar molt bé, però crec que aquest s'ha començat a entendre més al grup.

Aquesta temporada s'ha donat un gran pas cap a endavant respecte a l'anterior. Creus que la temporada que ve es donarà un altre més?

El nostre grup és un equip aparador, llaminer per a altres clubs, la majoria d'ells amb més recursos econòmics que el nostre. Som conscients que hi ha bastantes jugadores que han rebut ofertes i unes altres que poden marxar per aquesta circumstància. Evidentment ens preocupa l'impacte que pugui tenir, que es pugui paralitzar aquesta progressió que vam iniciar l'any u a la Divisió d'Honor. Però en qualsevol cas, estic convençut que el club farà un gran esforç per intentar que l'equip, com a mínim, mantingui el rendiment que ha tingut aquest any. De totes maneres, quan triguem un esbós definitiu de com queda el grup en funció de les altes i les baixes, sabrem realment a què podem competir l'any que ve.

01villanueva

Ariadna Cañameras