Foto de la defensa vallesana tractant de protegir la porteria abans del llançament del jugador rival. Foto: Meritxell Reina

Després d'un partit lluitadíssim i de màxim contacte entre els dos equips, el Fraikin no ha pogut mantenir la renda de +2 que havia aconseguit a 3 min del final del partit. El Constanza creixia davant una afició que animava com si no hi hagués demà i aquests es feien amb la victòria, que resultava molt cruel pels catalans.

Era l'esdeveniment del dia a la ciutat romanesa. Gran part de la ciutat es donava cita a la Sala Sportulivor per recolzar, animar i fer, molt soroll, a un HCM Constanta que regalava a totes les seves aficionades un rosa en motiu de coincidència amb la celebració del dia de la dona.

partit3-dos

L'equip local començava el matx agraint aquesta presencia, i és que aquests iniciaven endollats un partit en el que, clarament, s'hi jugaven molt. Els de Constanta, fins el momento amb 1 punt dins del grup, necessitaven sumar quelcom per a seguir competint en el campionat europeu i no ser un dels clars desqualificats.
Els primers 15 mintus es vivien amb un ritme frenètic i amb una lluita entre dos equips molt igualats entre els quals es produïa el continu empat. No obstant això, el ritme del partit el marcaven els locals, i aquests eren els primers en trobar l'encert a la porteria d'un Fraikin que ahir era protegida pel jove Pol Sastre amb recanvi de Marc Guàrdia degut a la lesió del titular D. Pejanovic.
Era a partir del minut 18, quan el Constanta tenia ocasió d'obir-se camí en l'electrònic i s'avançava fins a tres gols per davant del Fraikin, aconseguint així, la màxima renda fins el moment. Sortosament, aquesta no aniria a més, els gols del jove Marc Cañellas, amb moltíssima responsabilitat ahir, degut a un Álvaro Ruiz que no es trobava en el seu 100%, no defraudava, i és que el jove anotava el minut 25 el seu cinquè gol fins aleshores, sense que l'espai numèric del marcador augmentés. Tot i això, els granollerins no aconseguirien tampoc retallar abans d'anar als vestidors amb un (14-11).

partit4-2

Tornant del descans, i amb una grada que prometia fer encara més soroll que durant el primer temps, el Fraikin mostrava un molt bon inici enfront d'un Constanza que semblava un xic més adormit. Durant els primers cinc minuts de joc, els nostres retallaven distàncies i amb un parcial d'1-4 i un golàs d'Adrià Pérez, l'empat arribava per fi a l'estadi 15-15. La verdadera lluita arribava, ara sí, a al poliesportiu romanès. Les distàncies entre un i altre equip no eren superiors a +1. El minut 53, del Arco marcava l'avantatge pel Fraikin 23-24 però, Rakcevic i Toma, jugadors destacats del partit, s'encarregaven de no deixar escapar el Fraikin, de manera que l'empat arribava rapidíssimament. El minut 57, l'equip de Carlos Viver tocava la victòria amb la punta dels dits en arribar, novament, un golàs de del Arco que marcava el +2 pel Fraikin (25-27), màxima renda aconseguida. No obstant això, el públic no afluixava i envoltats d'una eufòria enorme a la grada, el Constanza agafava aire i embranzida per marcar en dos minuts, els dos gols de la victòria dels canells de Toma i el català Javier Humet.

D'aquesta manera, el Constanza, amb un punt fins aleshores, sumava els primers dos punts de la fase de grups, on en haver perdut, hauria quedat pràcticament eliminat. A falta del partit de demà entre el St. Petersburg i el TVIS Holstebro danès, el Fraikin es queda amb els 5 punts que tenia, i per tant de moment, empatat amb el Holstebro. El Constanza, per la seva banda, suma 2 punts, i el St. Petersburg de moment també amb un punt també a expectativa del que faci demà.

Roda de preMsa

Carlos Viver: "Estic satisfet no amb el resultat però sí amb feina feta dels jugadors. Ha estat una llàstima no haver tret quelcom més de positiu però crec que l'equip s'ha entregat al màxim i seguim en la bona línia per seguir rendint al màxim en aquesta competició".

Marc Cañellas: "Ha estat un partit molt dur i intens on qualsevol dels dos podria haver guanyat. El factor de jugar fora amb un públic que pressiona tant com ha estat el d'avui, ha potser decantat el partit cap al seu bàndol. Ara s'ajusten més les coses a la classificació , haurem de seguir lluitant en els dos partits que ens queden i seguir en la mateixa línia tot i les baixes i contratemps que poguem tenir".

Shundovsky Zvonko (entrenador del HCM Constanta): "Hem sabut aprofitar els dos darrers minuts de joc sense donar-nos per vençuts i ha estat el que ens ha donat la victòria. Són uns dos punts molt importants per nosaltres per a poder continuar a la competició".

Sorpreses de darrer moment

Per si la derrota no hagués estat suficientment dura, després d'una fugaç dutxa dels jugadors, i amb el bus a la porta per a empendre la ruta de 3 hores cap a l'aeroport de Bucarest, ¡sorpresa! A aquest no hi havia manera d'arrencar-lo. En fer mil i un intents, i amb la pressió de no poder perdre minuts, l'expedició del BMG restava a l'espera d'un bus de rescat per a poder empendre ruta. Aquest arribaría aproximadament uns 30 minuts més tard. Un bus de línea i menys confortable que l'assignat a priori, però que ens faria arribar a Bucarest a temps per l'avió; aquest, per si era poc, tenia un delay de 20 minuts.

Després d'un llarg viatge de tornada de quasi 12 hores, amb un escala a Roma que afortunadament va sortir rodada. El grup al complet aterrava a terres catalanes a les 23:30 i arribava a Granollers, per fi, a les 00:30 hores.

28 - CONSTANTA:Popescu, Stanescu (ps), Rakcevic (7), Humet (4), Toma (7), Enescu, Cristescu (1) y Buricea (1) -siete inicial-; Vujadinovic, Cutura (7, 5p), Angelovski (1) y Baican.27 - GRANOLLERS:Sastre, Guàrdia (ps), Blanxart (4), Cañellas (6), Solé (2, 1p), Resina (1), Grundsten (3) y Del Arco (8) -siete inicial-; García, Pérez (1), Figueras (1), Ruiz (1) y Valadâo.

Consulta les estadístiques del partit en el següent enllaç: http://bit.ly/1C1kzlr

Meritxell Martin Reina
Equip de Comunicació del BM Granollers